آموزشی, اخبار, دانستنی ها

خواص نعناع فلفلی برای سلامت

نعناع فلفلی گیاهی معطر و یکی از گونه های شناخته شده نعناع است که از پیوند نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند تشکیل شده است. این گیاه دارای برگ های سبز تیره و معطر است و دارای ارتفاع ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر است. نعناع فلفلی برای عطر یا طعم دادن به غذاها، محصولات آرایشی، صابون ها، دهانشویه ها، خمیردندان ها و محصولات مختلف استفاده می شود و می تواند کاربردهای دارویی مختلفی داشته باشد. برگ های نعناع فلفلی می توانند به صورت خشک و یا تازه در چای استفاده شود. نعناع فلفلی، در اصل بومی اروپا است و امروزه در سراسر جهان کشت می شود. روغن آن به همراه روغن اسطوخودوس یکی از پر استفاده ترین روغن ها است.

نعناع فلفلی در بهبود جریان خون که به درمان سردرد کمک می کند، تاثیر مثبت دارد.براي تهیه دمنوش آن کافي است که برگ های نعناع خشک شده را در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و سپس نوش جان کنید. حتی عطر این دمنوش می تواند برای درمان سردرد مفید باشد. جهت دفع سنگ ها از لوزه ، پنج حبه سیر خرد شده و چهارنعناع فلفلی را در کاسه ای قرار دهید و سپس دو فنجان آب گرم را به آن اضافه کنید.  ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس سیر و نعناع را بیرون آورید. شستشو با این محلول چند بار در روز آن را قرقره کنید.

می توانید از چای نعناع برای مقابله با مسمومیت غذایی استفاده کنید. برگ نعنا خشک شده را در آب جوش بریزید و حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس اول صبح و بعد از ظهر یک لیوان از آن بنوشید.نعناع فلفلی و هم روغن آن حاوی منتول است، ماده ای که می تواند ماهیچه سیستم تنفسی را آرام نگه دارد و تسکین دهنده آن باشد وهم چنین تنفس آزاد را ترویج کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان نعناع می تواند ارگانیسم های مضر مبارزه کند . شما می توانید با مصرف ۳ تا ۵ برگ نعناع تازه از مزایای آنتی هیستامینیک آن برخوردار شود.

خاصیت ضد التهابی نعناع باعث کاهش تورم غشاء گردن و دیواره بینی می شود. بنابراین تنفس راحت تر را تسهیل می کند. برای این درمان کافی است  دو ساعت قبل از خواب دمنوش نعناع فلفلی را نوش جان کنید. پس از یک ماه، اثرات آن مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *