آموزشی, اخبار, دانستنی ها

همه چیز درباره زالو درمانی

از دیدگاه طب سنتی، همانطور که توسط تحقیقات مختلف ثابت شده است، بزاق زالو حاوی حدود 100 ماده بیولوژیکی فعال از نظر دارویی از جمله داروهای ضد انعقاد مانند هیرودین، کالین، مهارکننده های کالیکرئین، هیالورونیداز (باعث تخریب و شکسته شدن اسید هیالورونیک می‌گردد)، گشادکننده عروق شبه هیستامین، کلاژناز (آنزیم هایی که پیوندهای پپتیدی موجود در کلاژن را می شکنند) و ترکیبات بی حس کننده و ضد التهاب است.مواد مشابه هیستامین بر رگ های خونی اثر گشاد کننده دارند و بنابراین باعث می شوند خون به محل گزش جریان پیدا کند و مسیر را برای نفوذ مواد فعال و شفابخش باز می کنند.

مواد ضد انعقاد زالو پس از جدا شدن زالو، اجازه می دهند تا خون از محل گزش جریان یابد، بنابراین مواد زائد باقی مانده تصعید می شوند. علاوه بر این، برخی از این مواد دارای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی نیز هستند. دانشمندان استدلال کردند که عصاره خالص به دست آمده از هر قسمت از بدن زالو، به ویژه غدد بزاقی، فعالیت ضد میکروبی در برابر بسیاری از پاتوژن های منفی/مثبت نشان می دهد.

در نتیجه زالو درمانی می تواند در درمان جوش و آکنه و لک های صورت تا حد بسیاری زیادی موثر عمل کند. بنابراین اگر شما نیز از جوش و آکنه و ضایعات پوستی بر روی صورت و یا هر نقطه دیگری از بدن خود رنج می برید، می توانید از روش زالو درمانی استفاده کنید.

در طول یک جلسه زالو درمانی، زالوهای زنده خود را به ناحیه مورد نظر می چسبانند و خون می گیرند. آنها پروتئین ها و پپتیدهایی را آزاد می کنند که خون را رقیق کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. این باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از مرگ بافت می شود. زالوها زخم های کوچک Y شکلی از خود به جا می گذارند که معمولاً بدون بر جای گذاشتن جای زخم بهبود می یابند.

زالو در افزایش گردش خون و شکستن لخته های خون موثر است. به همین دلیل جای تعجب نیست که می توان از متد زالو درمانی برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد.کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهند که زالو درمانی یک درمان مناسب برای بیماری مشترک مفصلی استئوآرتریت است. خواص ضد التهابی و بی حسی در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل مفاصل آسیب دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *